Sunday, April 27, 2008

Seminggu



Assalamualaikum WBT


2 tugasan yang perlu dihantar pada tarikh yang sama membuatkan aku begitu kalut. Terima kasih kepada yang sudi membantu aku menyiapkan tugasan itu. Kerna itu jugalah aku tidak berkesempatan untuk menjeling blog aku, apatah lagi menulis. Alhamdullilah, segalanya baik hingga kini.

Selepas menghantar tugasan pada siang harinya, aku mengambil peluang pada malam harinya untuk bermain futsal :D. Ramai yang datang, mungkin ingin melepaskan tensi agaknya. Pulang jam 5 pagi menyebabkan aku hampir saja terlepas kelas jam 930 pagi. Alhamdullilah diberi kesempatan untuk pergi. Kata dua dari En Bahagia pada penghujung masa menyebabkan aku berfikir panjang. Aduh, harus belajar lebih kuat untuk peperiksaan akhir yang bakal menjelma 2 minggu lagi. Mungkin kurang dapat mengemaskini blog, aku kira.

Semalam, aku berkesempatan ke sebuah majlis makan malam, IU Dinner 08. Aku kira boleh tahan penganjuran kali ini. Namun masih banyak ruang-ruang yang boleh diperbaiki. Melepaskan rindu. Gamat sekali hati aku. Senyuman dan senda gurau Kamel dan Nik Zarizi menambahkan lagi kesedapan Chicken Chop pada malam itu. Ah, betapa aku rindukan mereka. “Nanti kena turun Melaka pulak ye” kata-kata sinis mereka akan aku realitikan sedaya mungkin. Tiada rakaman mesin untuk kami malam itu, namun aku bingkaikan senyuman mereka pada satu sudut yang paling istimewa dalam fikiran dan hati aku. Terima kasih sahabat.

Tiada juadah politik untuk kali ini. Hanya kes bab* yang tak berpenghujung menghiasi relong-relong akhbar perdana mahupun ‘underground’. Panca Warisan pun hendak dijadikan cerita. Aduhai, pemimpin selesaikan dahulu masalah lain yang lebih penting. Akan datang, aku ucapkan selamat bersidang para Yang Berhormat. Tidak mahu aku dengar cerita-cerita kurang matang keluar dari Dewan ‘Pilihan Rakyat”.

Jumpa di entri akan datang. Tak sabar nak tunggu berita dari parlimen :D

4 comments:

~mIsS_p00h~ said...

Salam raja,

Sekali sekala jumpa teman lama, mesti tersimpan mem0ri indah yg xkan luput dek zaman kan!~ ;)

muge2 tcapai hasrat untuk merealitikan impian mereka..

~smt menulis & heppy stuD!

AKU said...

Salam

~miss_p00h~

yup... of coz... never forget em'

he3... akak pon join la skali tron jom ;P

`slmt membeca:)~

Anonymous said...

ada org main futsal balik 5 a.m x ckp pon kat kiter..hhuhuh [-X

AKU said...

saje nak mengisi masa tdo selain dari tdo :) he3