Wednesday, April 8, 2009

Tak patut

Assalamualaikum WBT

Pagi-pagi buta ni aku nak jugak update pasal perlawanan Piala FA semalam antara Kelantan dan Negeri Sembilan.

Aku sendiri merasa jijik dengan pelakuan penyokong Kelant
an yang kelihatannya seperti orang tidak bertamadun.

Kereta polis diterbalikkan dan dibakar, kereta-kereta pegawai dirosakkan, cermin pintu masuk stadium dipecahkan dan yang tak boleh tinggal, bergaduh.

Orang Kelantan ni ada semangat kenegerian yang kuat. Kalau orang Kelantan berjumpa dengan orang Kelantan, makanya, slang Kelantan akan diutamakan u
ntuk berkomunikasi walaupun ada orang luar dari Kelantan pada ketika itu. Orang perempuannya tak kuat semangat kenegerian. Hanya pada orang lelaki je.

Dan kebanyakkan orang lelaki Kelantan ni panas baran. Aku pun dulu cepat panas, tapi sekarang da ok dah. Tapi kalau nak tengok contoh orang yang panas baran dari dulu sampai sekarang, tengok saja Halim Napi, keeper Kelantan. Tak habis2 nak pukul orang dalam padang. Tapi yang perempuannya memang bersopan santun.

Dan aku bangga menjadi orang Kelantan.

Penyokong Kelantan pulak dah lama tak tengok bola. Baru musim ni, pasukan Bola Sepak Kelantan mampu bersaing kembali dalam liga. Jadi macam gersang sket.

Tapi kelakuan yang diaorang buat semalam memang tak patut. Dan aku membantah sekeras-kerasnya!!


Halim Napi lagi...

6 comments:

nik akmal said...

"Orang perempuannya tak kuat semangat kenegerian."
---> so dont blame me if i'm not using slang klate..jgn x puas ati yer.bukan nak murtad slang.hahah

"Tapi yang perempuannya memang bersopan santun."
--> saya laa tu..**blushing2

fauzan said...

buke demo jah... sumo ore puan gitu... payoh bena nok dengar bunyi kelate :))

ambo tok royak sapo2... sapo make nasi, dio la raso kenye :P

nik akmal said...

nasi mmg cedap~~
kenyang
pastu tdo dlm kelas.
haha
rosak3

fauzan said...

meme sedak... tmboh2 nasi dage... meme kenye pahtu tido dale kelah. Mujo la kat Cyberjaya ni tak dok jual nasi dage :D

Muhammad Hazimin Wahab said...

jange buak gitu, tido dale kelah. dok molek... ehhehe

fauzan said...

buke nok tdo... kade2 TERtdo .. huu~~ :))