Sunday, November 29, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Pawana

Assalamualaikum WBT

Gler geram tgk lagu ni. Tapi cam tak de je kat playlist tempat tu. Ada ke Zack? =D

Thursday, November 26, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

EIDUL ADHA

Assalamualaikum WBT

Mintak maap le sume. Tak sempat nak wat kad2. Just want to wish all muslims

HAPPY EIDUL ADHA =D



Tuesday, November 24, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Lawak 2

Assalamualaikum WBT

Gaduh, Gila dan Bendul

Ada 3 sekawan bernama Gaduh, Gila &
Bendul. Ditakdirkan Gaduh hilang.
Bendul pun membuat laporan polis.

Bendul : Encik, I nak cari Gaduh.
Polis : Isk.. apa?? U ni Gila ke ?
Bendul : Uik mana Encik tahu kawan I Gila ?
Polis : Adoi. apa la si Bendul ni nak ?
Bendul : I mmg Bendul. Tapi saya nak cari Gaduh !
Polis : #@%&%*^%&^%

Bonceng motor 3 orang

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor tersebut
tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga !!!

Kaki Penipu

Al-kisah ada seorang businessman yang kaya raya bernama Hj.Teepo. Apa saja nama bisnes atas muka bumi ini,dia ada.
Sayang, kekayaan Hj.Teepo adalah sebahagian besar hasil penipuan dan putar alamnya dalam bisnes.Sahamnya berpuluh juta, hasil penipuan. Tanah ribu
hektar,pun hasil tipu. Wang beratus juta juga,tipu punya hasil. Puas isterinya memberikan kaunseling agar Hj.Teepo berhenti menipu, namun tak dihiraukannya.

Kerana makan terlalu banyak dan mewah, dinner tiap-tiap malam(orang belanja of course), exercise tarak,satu hari Hj.Teepo disahkan oleh doktor
mengidapi penyakit barah dan disahkan akan padam dalam masa sebulan. Maka
teramatlah hiba hati Hj.Teepo nak meninggalkan dunia ini, tambah pula
mengenangkan segala aktivitinya selama ini.

Maka dipanggillah anak isterinya untuk berwasiat. kain yang dah buruk, koyak pun tak apa, buat kain kapan aku.
Aku dah banyak merasa kemewahan didunia ini. Biarlah kain buruk yang ku
bawa ke akhirat,"jelas Hj.Teepo dengan genangan air mata "Kenapa begitu
bang?" tanya isterinya. "Saja aku nak merasa pakai kain buruk pula,"
jawabnya lagi.Isterinya terdiam, tapi hatinya berbisik, "Syukurlah, walau dah
agak terlambat, ada juga kesedaran dan keinsafan dihati suamiku."

Maka tempoh sebulan cuma tinggal 24 jam lagi. Dengan wajah sugul,Hj.Teepo berbaring dikamarnya. Kain putih yang dah lusuh dan terkoyak sana sini telah siap disediakan.Untuk terakhir kali, siisteri menghampiri Hj.Teepo."Bang", bisiknya perlahan. "Buat kali terakhir sebelum abang meninggalkan kami, berilah tahu kenapa abang nak dikapankan dengan kain yang dah buruk. Sedih saya melihat keadaan kain itu bang.Apakah abang telah insaf dan bertaubat dengan perbuatan abang selama ini?"

Hj.Teepo merenung isterinya lama-lama dan bersuara,
"Baiklah, mari rapat kepadaku" isteri Hj.Teepo terus menghampiri suaminya. Dengan nada yang sedih Hj.Teepo bersuara, "Yang, you pun tahu,terlalu banyak dosa yang I lakukan selama ini. Berapa ramai orang yang dah I kelentong. Jadi cukuplah kemewahan yang I rasakan.Biarlah I dikebumikan dengan kain buruk saja."Isterinya masih ragu-ragu.
"Apakah abang fikir dosa-dosa abang boleh diampunkan dengan berkain kapan yang buruk begitu?" tanyanya lagi.

"Bukan begitu Yang. Kalaulah abang pakai kain kapan yang buruk, nanti
Malaikat Mungkar dan Nakir fikir abang dah lama mati. Mereka juga akan fikir abang dah kena soal.Taklah nanti
mereka soal abang lagi. Jadi selamatlah abang...."

"Astaghfirullah hal 'aziiiiiiiiiim" isteri Hj.Teepo terus terlentang kerana
terkejut berok dengan penjelasan suaminya.

Interview dalam English

Pegawai : Nama saudara siapa ?

Daud : "Daud..."

Pegawai : "Cuba ceritakan tentang keluarga saudara !!...

Daud : "Saya 2 beradik.. adik saya masih belajar di Kampung.. Orang Tua saya tinggal di Perak.. Nenek dan Datok saya dari belah ayah tinggal di Perlis... Nenek dan Datuk dari belah Ibu pula tinggal di Johor.. Bapak saudara dan mak saudara semua tinggal di Melaka..

Pegawai : "Apakan saudara boleh berbahasa ingeris ?

Daud : "Yes .. sir ... "

Pegawai : "now tell me about your family in English !!... "

Daud : "Sorry sir .. i don't have family in English ... they're all living in Malaysia"

Monday, November 23, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

SE Terburai

Assalamualaikum WBT

Tulisan dibawah mengandungi unsur-unsur yang dikategorikan 18SG. Nak baca, sila baca dengan kepala otak yang boleh berpikir, kalau tak boleh jalan otak tu, tak yah baca.

Selesai makan tengarahari, SE W380i bervibrate - aku memang selalu silentkan handphone aku. Baca la sms tu dengan harapan yang tak berapa nak menggunung, tapi terkilan la jugak. Tiba-tiba datang la banyak menda kat kepala otak aku. Bengkek-bengkek lama mula menunjukkan belangnya, dan henset aku jadi mangsa. Tak sedar langsung. Sempat lagi jugak mamat india tu perli aku, katanya "kalau tak nak enset tu, bagi je kat aku". Dem, menyirap gler ah aku. Nak je aku turun kasi sebijik kat kepala dia yang biol tu. Bangang tak de ubat. Tak reti ke, orang tgh hot, sempat lagi dia wat lawak bodoh dengan suara kuatnya, sampai aku leh dgr. Jeling je aku dari atas. Tunduk je membe2 dia ngan dia skali. Mulut sedap tapi penakut. Cam harem.

Aku ni bukan senang nak marah atau berdendam, tapi sekali dah aku marah @ berdendam siap je la. Benda apa yang kat tangan aku la yang jadi mangsa. Fail dah berapa bijik dah, tng sampah kat mmu ni ngan tiang dah brape kali dah. Ni kira kali ke2 la aku naik darah kat public. Yang 1st fail pecah, tong sampah pecah ngan pak guard 3 org kejar aku. Dem. Ni aku citer kat korang, bukan apa, buat baik berpada-pada, buat JAHAT JANGAN SEKALI. Sabar aku ada tahap dia, cam bekas yang disi air, asyik isi, melimpah la dia.

Aku tolong orang tak pernah berkira. Pinjam duit, nak brape? janji bayar balik. Nak maki, hina, silalah, tapi kalau nasib korang tak baik, tyme tu aku tengah bengkak, tanggung la risiko. Ye. JANGAN MULUT JE LANCANG, TANGAN AKU PON LAJU JUGAK. Mintak maaf la, aku ada masalah kontrol marah sket. Aku boleh jadi orang yang paling lebar senyumnya, dan jugak aku boleh jadi orang yang korang menyesal sebab kenal aku. Korang pilih laa nak yang mana.

p/s: kena beli enset murah dah pasni... 3310 boleh tahan tak baling kat dinding? :P
0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Jam Dinding

Assalamualaikum WBT

Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka dalam operasi. Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut di gantungkan di depan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu.

Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.
Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan tidak sengaja terkuis bateri itu terkeluar dari tempatnya.

Entah macam mana ada pulak bangkai seekor cicak di celah-celah tempat bateri tu...beliau pun dengan bangganya memberitahukepada anak-anak buahnya.

"OOOO...patutlah tak jalan. Drebarnya mati tershepittttt....!!"

p/s: belajar k... jgn jd cam pak ketua kampung =) [study2]

Saturday, November 21, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Laugh

Assalamualaikum WBT

Orang putih cakap, laugh is the best medcine. Since stress is coming along the way, let's have a stop for a while and laugh.


SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

MAYAT
Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki
basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

TIRU
Cikgu : Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang?Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkautak tahu, aku lagi la tak tahu".

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT , kerana telinganyadi masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : "Selamat petang..."
Pesakit : "Selamat petang Doktor!"
Doktor : " Ada masaalah apa ....?"
Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"
setelah diperiksa... .
Doktor : " Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..."
Pesakit : "Apa caranya doktor?"
Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua
pula percuma..."
Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?"
Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
sudah jadi tauge' anda tinggal tarik keluar."
Pesakit : "Huh

Friday, November 6, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Expressi

Assalamualaikum WBT

Layankan lagu ni... kalau rajin, tgk la lirik dia kat bawah tuu. One of my favourite song. The right song to express my feeling right now.



Everything so boring
everyone's so fake
and everybody's empty
and everything is so messed up
Pre-occupied without you
I cannot live at all
My whole world surrounds you
I stumble and I crawl

you could be my someone
you could be my scene
know that I'll protect you from all of the obscene
wonder what you're doing
imagine where you are
there's oceans in between us but that's not very far

CHORUS
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face
explain again to me
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face

everyone is changing
there's noone left that's real
so make up your own ending
and let me know just how you feel
coz I am lost without you
I cannot live at all
my whole world surrounds you
I stumble and I crawl

You could be my someone
you could be my scene
know that I will save you from all of the unclean
wonder what you're doing
wonder where you are
there's oceans in between us but that's not very far

chorus
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face
explain again to me
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face
explain again to me

nobody told me what to find
nobody told me what to say
noone showed you where to turn
told you where to run away
nobody told you where to hide
nobody told you what to say
noone showed u where to turn
showed you where to run away

chorus
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face
explain again to me
can u take it all away
can u take it all away
when u shoved it in my face
explain again to me
explain again to me
explain again to me

p/s: aku tahu... makin kuat seseorang itu, makin besar ujian dia. apa yang aku luahkan kat sini adalah berbentuk peribadi. dengan menulis aku mampu ilangkan 'bengkek' yg terbuku di hati.
0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Gimme a break

Assalamualaikum WBT

Gimme a break guys. Like i have nothing else to think about. If you can done it by yourself (or with the help of others) please do so. Enough with this mess already. I don't need another. Make your own effort la. Jangan nak mengarah orang sana sini je. Aku buat kerja ikhlas. Jangan sampai ikhlas aku tu ilang. K.

p/s: need a vacation to a place like this

Wednesday, November 4, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Ayat anda

Assalamualaikum WBT

Ramai antara kita tak perasan bahawa ayat-ayat penulisan atau percakapan kita adalah benda hidup. Setiap ayat menjadi cerminan perasaan kita ketika itu. Bahkan kalau pakar-pakar bahasa macam aku boleh mengenal karekter individu hanya berdasarkan ayat yang mereka gunakan sehari-hari. Berhati-hatilah dengan ayat-ayat atau kata-kata anda kerana ia mampu mambangun atau membunuh.

p/s: ble nak dpt Mitsubishi Lancer Evo neyh :D


Sunday, November 1, 2009

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Deep breath

Assalamualaikum WBT

Banyak peristiwa yang terjadi kat orang sekeliling aku. Aku pon kena tempelak jugak sket.

Take a deep breath, give ur mind some time to think. An advice for myself and others :D