Monday, September 6, 2010

Konotasi A

Assalamualaikum WBT

Lepas berbuka puasa dengan nasi ambeng Rm4, roti john serba satu, ayam golek separuh dan 'homemade 'soya cincau yang semuanya ditanggung
oleh abang aku, aku golek-golek atas tilam sambil berfikir kosong. Rasa nak meracau pon ada. Nasib baik syaitan dan kuncu-kuncunya kena ikat.

***

Selesai semayang terawih yang aku imamkan sendiri di rumah - tak larat akibat penangan nasi ambeng dan ayam golek, aku terkebil-kebil tengok kipas cap khind tu berpusing. Gila. Hampir je nak putus urat kepala aku, terlintas satu buah pikiran secara tiba-tiba. Politik. Topik kotor yang aku suka.

***


Untung orang Selangor. Kenapa pulak? Kerajaan PR dan BN saling tegur-menegur antara satu sama lain. Tak ke muhibbah tu. Kalau Kerajaan PR buat silap je, terus tanpa segan silu dan was-was, terus BN tegur. Kalau beginilah keadaannya, aku rasa, bertambah makmur lah negeri Selangor nih. Dari isu pasir ke isu masjid, sebesar-besar isu ke sekecil-kecil isu, semua tak terlepas dari radar BN. Alangkah bagusnya kalau amalan tegur-menegur ini turut dipraktiskan di negeri-negeri lain.

p/s: baju melayu raya tahun lepas masih elok lagi =P

0 comments: