Wednesday, October 13, 2010

Mati Sebab Bola

Assalamualaikum WBT

Terkejut beruk aku bila aku mendengar perkhabaran mengenai kematian seorang penyokong Kelantan semasa perlawanan Suku Akhir Piala Malaysia menentang Selangor di Stadium Shah Alam.



Oleh kerana aku sekarang berada di Kedah jadi aku tiada sebarang ekses kepada internet. Terpaksa aku bergegas ke Marry Brown Restaurant untuk meminjam Wi Fi. Terima kasih tauke.

Gila. Aku ingatkan kat England, German dengan Italy je yang mati akibat bola. Sekarang ni dah menular budaya 'HOOLIGANS' ini di Malaysia.

Aku rasa sikap fanatik ini tak patut langsung.


Tak wajar jugak penyokong Kelantan sahaja yang dilabelkan ganas. Aku rasa penyokong Selangor pon sama ganasnya. Sampai mati anak orang. Nasib baik la aku tak berkesempatan nak pergi ke sana. Ntah-ntah mayat tu boleh jadi aku.

Laporan lanjut di portal redworroirs.

0 comments: