Wednesday, October 27, 2010

PilihanRaya

Assalamualaikum WBT

Dalam entri ni, aku takkan cerita pasal pilihanraya kecil Galas atau Batu Sapi. Aku akan biarkan Utusan, Berita Harian, Harakah, Suara Keadilan, TV1, TV2, TV3, TukarTiub, Malaysia Today dan lain-lain melakukan kerja-kerja mereka. Aku juga takkan ceritakan perihal pak cik dan mak cik menari cak pong semasa penamaan calon, perang mulut, isu tak cukup khemah untuk penyokong dan juga calon salah isi borang. Yang penting korang dengar dan fikir.


Dalam entri kali ini, aku cuma nak cerita yang aku dah berdaftar dengan SPR dan dibenarkan untuk mengundi bila-bila diperlukan. He3. Korang dah daftar ke belom?

Aku punya ADUN ialah Ustaz Mohamad Bin Daud Al-Iraqi a.k.a Ustaz Mat Iraq dari Parti PAS. Manakala aku punya Ahli Parlimen ialah YB Salahuddin Bin Ayub a.k.a Salahddin Ayub dari Parti PAS. Korang ada tahu sape ADUN dan Ahli Parlimen kawasan korang?

Aku pernah gak jumpa seorang warga Malaysia umur 40-an baru nak daftar mengundi. Huu. Pepehal pon, korang pegilah daftar mengundi kalu terserempak ngan SPR kat mana-mana ye.

8 comments:

aNfaLafNa said...

*high five*

yeay!anfal p0n dh bley mengundi.lame k0tt tunggu nama masuk dlm sistem.sabo je la...

p/s: pangkah jgn x pangkah ;)

fauzan said...

ha3. raja punya pon dkt 4 bln jugak baru masuk sistem. isi borang bulan 6 dlu. Anfal punya DUN n Parlimen kat ne?

p/s: mai kte memangkah =D

nik said...

beria jer ye korg nak pangkah :p

p/s: nk gak sibuk tinggal komen.haha

fauzan said...

kamu ble nye nak mendafter? umo dah 24 dah =))

p/s: sebarang komen adalah dialu-alukan :)

nik said...

sy dah daftar k. AGM sy yg tlg daftarkan. hahaha
tp x tau mn nak check :P

fauzan said...

bagus tol AGM kamu. dalam 3 bulan pas daftar bole cek kat spr.gov =)

aNfaLafNa said...

raja~ atleast ok lg dr kes anfal.anfal dftr same2 ngan adik anfal ujung bln 2 camtuh tp name anfal baru jee ade dlm sistem padahal adik anfal nye dh ade bln 7 camtuh k0t.dh riso klu2 ic ku telah disalah gunakan atau tercampak kat mane2 tmpt :p

oh DUN subang n parlimen kelana jaya :D

nik~ oh musti.maklum la x penah nk memangkah tuh yg excited lebey :p

cek kat link yg raja bgtau tuh.cek tau nnt.satu undian anda sgt bermakna.cehh~ :p

fauzan said...

apakah cik anfal sudah menjadi pengundi di 2,3,4,5,6 kawasan yang berlainan? itu yang kita tidak tahu =)). mari kita sama-sama merungkai misteri ini... wah3. sape pegang DUN subang ye?

tu r pasal nik. jom r skali mengundi sama-sama. heee