Monday, November 22, 2010

Sekolah Rendah

Assalamualaikum WBT

Tiba-tiba aku teringat sekolah rendah aku. Sekolah Kebangsaan Kubang Kerian 2. Tempat pertama aku mendapat pendidikan formal. Sekolah ni banyak kenangan dia. Kena rotan dengan bulu ayam plastik (besi sebenarnya) sebab tak buat keje sekolah, tackle awek (betol punya), masuk pertandingan memasak, bergaduh dengan budak selang 3 kelas, cikgu besar menangis masa umum keputusan UPSR dan banyak lagi kisah-kisah kurang matang yang aku tak pernah lupa walaupun dah 11 tahun meniggalkan sekolah. Aku try la tanya Pak Cik Google kot-kot dia ada koleksi lencana sekolah aku, dan aku tak dikecewakan.


Memang terbaik. Gambar hitam putih. Memang 'old skool'.
Dan lagi terbaik, Pak Cik Google bagitau, sekolah aku dah ada blog. Mantop. Sila klik disini. Dari gambar-gambar yang aku tengok kat blog tu, aku yakin ramai dah cikgu-cikgu yang mengajar aku dulu dah ukar sekolah atau pencen. 11tahun kot. Tapi ada yang masih disitu. Terima kasih cikgu-cikgu sekalian. Aku menjadi insan disini, hari ini kerana diri kalian.

0 comments: