Friday, August 27, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Goorge Washington: Bapa Freemason

Assalamualaikum WBT

Mungkin ramai yang dah tahu perkara ni, tapi ini adalah perkara baru bagi aku. Aku dapat info ni pon lepas baca buku "The Lost Symbol". Untuk memahami buku ni, aku kena baca sambil Google sebab banyak perkara yang tak jelas pada aku.

Ini merupakan antara bukti-bukti yang menunjukkan George Washington adalah seorang Freemason.

In 1832, the U.S. Congress commissioned Horatio Greenough to sculpt a marble statue of George Washington. Greenough based the statue on the classical Greek statue of Zeus.


The controversial statue arrived at the Capitol Rotunda nearly 10 years later. Many found the half-nude Washington statue offensive and it was removed and relocated. Between 1843 and 1908 it was put on display at the Patent Office in Washington, D.C. In 1908 the Smithsonian became the new home of the marble statute. It was on display there until it was moved to its current location on the second floor of theNational Museum of American History in Washington, D.C., in1964. It is now on display on the museum's second floor.6


In Dan Brown's novel The Lost Symbol, the George Washington-Zeus statue is mentioned. The book, which focuses on the link between Freemasons and Washington, D.C., calls attention to the fact that George Washington was in fact a freemason, as were many notable figures in American history.7


The book also talks about a fresco called The Apotheosis of Washington that is located on the ceiling of the Capitol Rotunda in Washington, D.C. The painting, which looks like a classical renaissance painting, shows George Washington's ascension to heaven, surrounded by 13 females.


The painting depicts his "apotheosis" or his transformation into a God. Around the outside of the fresco is a series of scenes depicting different concepts like Science, which depicts the Goddess Minerva teaching Samuel Morse and Benjamin Franklin and Commerce, which shows the God Mercury giving a bag full of money to Robert Morris, who had financed the American Revolution. Each of the scenes features Gods or Goddesses and important contributors to society of the time.8 9



The Apotheosis of Washington is a fresco located at the top of the interior of the Capitol Rotunda in Washington, D.C. The painting, which depicts George Washington as cending to theheavens, sits 180 feet above the Capitol building's floor beneath a cast iron dome.6 The painting on the ceiling, which spans a total of 4,664 square feet, was completed in 1865by painter Constantino Brumidi. The Apotheosis of Washington, strongly resembles classical Renaissance paintings. The entire painting took a total of 11 years to complete.7


The central image shows Washington surrounded by 13 female figures and it depicts his "apotheosis," or transformation into becoming a God. The 13 figur es are said to represent the original 13 states. To the left of Washington is the goddess Victory/Fame and on his right side is the goddess Liberty.


There are six other images (scenes) surrounding the central theme of Washington's apotheosis; going clockwise, they are: "War," "Science," Marine," "Commerce," Mechanics" and "Agriculture."8 The figures in each scene are Gods and Goddess like Neptune, Mercury, Vulcan and Ceres and important historical figures of the time including Benjamin Franklin and Samuel F.B. Morse being taught by Minerva (Science) and Robert Morris (important financial figure in the American Revolution) in "Commerce".9


Jadi seluruh U.S. itu sendiri dibina oleh Freemason, jadi tidak lah pelik jika kita kata seluruh sejarah kita dahulu telah dimanipulasi oleh pihak-pihak ini. Dan sekarang ini, kita masih lagi terjajah oleh mereka. Mungkin selepas kemerdekaan yang ke 53 selepas ini, kita mampu mencari sejarah kita yang sebenar dan jadikan ia satu motivasi untuk menjadi bangsa yang lebih maju dan menjadikan Islam suatu agama yang tidak tertindas. Ramai yang malas nak ambil pusing hal-hal sejarah ni (sedangkan buku sejarah form 4 dulu pon tak khatam!). Tapi bagi aku, ianya sesuatu yang tidak wajar dilupakan dan menjadi satu keharusan bagi diri kita untuk mencari identiti kita yang telah hilang.

Wednesday, August 25, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Buku Free Dan Brown

Assalamualaikum WBT

Korang baca tajuk pon mesti da paham kan =P. Ni la bukunya. Hee


Aku ni bukan lah peminat tegar buku-buku berbahasa inggeris, tapi aku ni peminat setia cerita omputeh =p. Buku ni merupakan hadiah dari MPH sempena pelancaran buku ni kat Malaysia. Kalau kat oversea memang buku ni topseller.

Aku tertengok peraduan buku ni kat suratkhabar (free) Malay Mail. Oleh kerana aku sangap tak de buat apa-apa kat ofis, aku pon mula la decrypt abjad yang dia bagi tu. Dan aku dapat selesaikannya. hehehe. Dengan harapan yang tak berapa menggunung, aku pon anta la melalui emel. Then 5 hari kemuadian, buku tu pon sampai kat umah. Hehehe. Kiranya ni kali kedua la aku menang buku free. Alhamdullilah.

Oleh kerana aku memang tak de bajet untuk beli buku sekarang, jadi aku amatlah gembira dan bersyukur dapat hadiah ni. Rasa rindu yang membuak-buak kat bau kertas buku. Hee.

Kalau korang bosan tak wat apa-apa kan, apa kata korang masuk peraduan-peraduan yang ada tu. Untung-untung menang =).

Sekian saja.

Tuesday, August 24, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Iklan Merdeka Pertonas: Kereta Buruk

Assalamualaikum WBT

Setiap tahun ada je iklan kemerdekaan dari Petronas. Yang tahun pon layan jugak lah kan. Apa kata korang layan dulu.


Friday, August 20, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Etnik Tanpa Identiti Pertuturan

Assalamualaikum WBT

Petikan dari laporan Kosmo. 20 Ogos 2010.

ANAK-ANAK Maya Sabti lahir dan dibesarkan di Lebanon. Malangnya, mereka tidak fasih bertutur apatah lagi lancar membaca buku-buku dalam bahasa Arab iaitu bahasa ibunda mereka sendiri.

“Saya berusaha memikat hati mereka supaya mencintai bahasa kebangsaan. Tapi apakan daya ini bukan salah mereka kerana telefon bimbit, Facebook dan filem di sini terdedah pada bahasa Inggeris,” ujar Sabti mengenai anak-anaknya yang berusia di antara lapan hingga 10 tahun yang fasih berbahasa asing berbanding bahasa rasmi.

Bahasa Arab merupakan bahasa rasmi di Lebanon, namun bahasa tersebut masih kurang digunakan.

Sebaliknya negara yang mempunyai 83 peratus etnik Arab itu lebih selesa menggabungkan bahasa Perancis dan Inggeris.

Lama-kelamaan bahasa ibunda mereka pupus begitu sahaja. Secara tidak langsung generasi negara yang mengecapi kemerdekaan pada 26 November 1941 itu terus melupakan bahasa Arab begitu saja.

Buktinya, dua tahun lepas dunia menyaksikan golongan muda Lebanon semakin rancak berbual menggunakan bahasa asing dalam pertuturan seharian.

Penghijrahan

BBC News melaporkan tiada fakta yang jelas bilakah masyarakat Lebanon mula terdedah pada bahasa asing. Namun banyak pihak berpendapat penggunaan bahasa Perancis disebabkan legasi pemerintahan kolonial Perancis manakala bahasa Inggeris pula kerana pengaruh Barat.

“Penghijrahan anak-anak muda ke luar negara semakin meningkat. Apabila kembali ke Lebanon mereka bertutur menggunakan bahasa asing khususnya bahasa Inggeris. Jadi inilah keprihatinan utama kami,” jelas Sunzanne Talhouk, 33, penyair Lebanon yang mengetuai Feil Amer.

Feil Amer merupakan sebuah organisasi yang ditubuhkan pada tahun lepas. Matlamat kumpulan itu ialah untuk mengembalikan penguasaan bahasa Arab di kalangan rakyat Lebanon.

“Jika kita hilang bahasa ibunda bermakna kita kehilangan identiti dan matlamat kebangsaan,” kata Talhouk.

Mengimbau sejarah bahasa Arab, bahasa tersebut dipercayai telah digunakan oleh 280 juta orang di negara-negara Asia Barat dan Afrika Selatan. Cuma dialek dan pertuturan saja yang berbeza di setiap negara. Namun, perbezaan tersebut sedikit pun tidak mempengaruhi pembacaan dan penulisan dalam bahasa Arab.

Meskipun bahasa Arab dipilih sebagai bahasa rasmi di Lebanon tetapi masyarakat tempatan lebih berbangga menguasai bahasa Perancis dan Inggeris dengan baik.

Mereka juga sentiasa mencampuradukkan tiga bahasa sekali gus seperti, “Hi kifak, ca va?” yang bermaksud Hai, apa khabar?.

Perkataan hi itu jelas merujuk pada bahasa Inggeris, kifak (bahasa Arab) manakala ca va itu pula bahasa Perancis. Sapaan sedemikian semakin popular sehingga dijadikan hiasan pada baju-T dan cawan yang dijual di kedai-kedai cenderamata di Lebanon.

IBU bapa di Lebanon cenderung menghantar anak-anak ke sekolah aliran Perancis dan Amerika.

“Bukan salah kami. Sejak kecil lagi saya dididik dengan bahasa Perancis sehingga ke sekolah menengah manakala bahasa Inggeris dikuasai sewaktu belajar di universiti.

“Saya tidak berpeluang mendalami bahasa Arab kerana keluarga tidak bertutur menggunakan bahasa itu dan televisyen, radio serta papan tanda semuanya menggunakan bahasa Inggeris,” luah Andrew menerusi blog yang membincangkan topik bahasa Arab dan bahasa Perancis di Lebanon.

Luahan Andrew itu ada benarnya kerana inisiatif pelbagai pihak memupuk masyarakat terutamanya kanak-kanak menggunakan bahasa Arab dilihat semakin rumit.

Trend pada hari ini memperlihatkan kebanyakan aplikasi moden seperti laman web Facebook dan Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) menggunakan bahasa Inggeris, bukannya bahasa Arab.

Menurut Penolong Setiausaha Beirut, Asas Arab, Mounira al-Nahed, masyarakat pelbagai agama dan etnik-etnik di Lebanon begitu terbuka menerima bahasa asing. Bahkan, pelancong asing ke Lebanon juga kebanyakannya lebih selesa berkomunikasi dalam bahasa Inggeris.

Dalam pada itu Al-Nahed turut menyalahkan ibu bapa yang bertutur dengan anak-anak menggunakan bahasa Perancis dan Inggeris di rumah. Bahkan, ramai yang menyifatkan bahasa Arab boleh dipelajari pada bila-bila masa dalam tempoh yang singkat.

“Kita sudah sampai pada tahap yang mengecewakan apabila ramai di kalangan anak-anak muda di Lebanon berasa malu berbahasa Arab,” ujar Al-Nahed.

Al-Nahed menyalahkan teknik pembelajaran di sekolah yang tidak menggalakkan kanak-kanak bertutur dalam bahasa Arab dan membuatkan bahasa itu kelihatan bodoh dan kompleks untuk dipelajari.

Semai rasa cinta

Atas faktor tersebut, Talhouk dan kumpulannya, Feil Amer mendapat idea untuk melakukan perubahan.

Pada fasa awal, mereka mengunjungi beberapa buah institusi pengajian terlebih dahulu untuk melihat cara pembelajaran pelajar. Apabila diminta membaca huruf-huruf Arab kebanyakan pelajar hanya mampu membaca lima huruf yang terawal saja.

LEBANON giat menggalakkan generasi mudanya mempelajari bahasa Arab.

“Sudahlah tidak tahu membaca ABC dalam bahasa Arab malah mereka mempersoalkan mengapa mereka perlu mempelajari bahasa itu dan bagaimanakah bahasa Arab dapat membantu aktiviti harian mereka?,” luah Talhaouk dalam nada kecewa.

Sehubungan itu dalam usaha menyemai perasaan sayang pada bahasa ibunda tercinta, kumpulan Feil Amer mengambil inisiatif menganjurkan festival bahasa Arab. Festival yang bertemakan We are our language telah berlangsung di Beirut dalam suasana ceria dan menyeronokkan.

Para pengunjung bukan sahaja terhibur dengan persembahan muzik malah berpeluang membelek koleksi buku dan naskhah sastera berasaskan bahasa Arab. Dalam pada itu pihak penganjur festival turut menampal poster kempen yang tertera: Jangan bunuh bahasa anda dan Ajar anak-anak bertutur dalam bahasa Arab.

“Kami memerlukan lebih banyak aktiviti seperti ini. Saya berharap ia dapat membantu golongan muda bahawa mereka mempunyai bahasa ibunda yang cantik. Mereka wajar melindungi bahasa tersebut sebelum ia hilang dan pupus ditelan zaman,” tambah Sabti.

Kepada seorang pelajar, Youssed Dakhil, 20, dia menyifatkan masalah itu berpunca daripada kurangnya semangat jati diri di kalangan masyarakat Lebanon.

“Malangnya, kami menggemari semua barangan dan perkara yang diimport dari luar termasuklah bahasa asing,” ujarnya.


p/s: jangan menyesal bila kita jadi seperti mereka suatu hari nanti.

Wednesday, August 18, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Hikayat Tiga Masons Melayu: Mahathir, Anwar Dan Nik Aziz

Assalamualaikum WBT

Artikel ni aku copy dari MistisFiles.

AMARAN: SILA BACA SEHINGGA HABIS!



Tiga manusia ini mendapat pengiktirafan oleh bangsanya sendiri akibat sebab-sebab yang tertentu.Tiga manusia ini adalah pemimpin yang diangkat dengan harapan untuk memimpin bangsanya ke arah masa depan yang lebih gemilang.Ketiga-tiga manusia ini juga dihina oleh sebilangan manusia yang marah dan kecewa.Masing-masing dari tiga manusia ini mendapat bahagian masing-masing dari dari bermacam kutukan dan penghinaan.

Ketiga-tiganya adalah pemimpin Melayu yang tersohor dan memimpin organisasi masing-masing.Mahathir diambil kerana kepimpinannya telah teruji manakala pemimpin-pemimpin yang menggantikannya tidak mampu untuk mengalahkan karismanya setakat ini.Seorang darinya pula menerima penghinaan yang teramat teruk dan amat memalukan.Yang lagi seorang pula tidak perlu dijelaskan lagi.

Seorang digelar Mahafiraun,seorang berjawatan Peliwat Negara dan Penjilat Dajjal Amerika.Seorang pula dilabel Pak Turut Dajjal Komunis.

(artikel ini tidak bermaksud bahawa ketiga mereka benar-benar 'Mason')



'Tiga Masons Melayu'

Ketiga-tiganya adalah pemimpin Melayu yang berpengaruh.Masing-masing mempunyai aura mereka yang tersendiri.Menurut ilmu strategi Dajjal The Antichrist,para pemimpin seperti ini perlu didekati untuk menjerumuskan mereka kepada 'zombie-zombie' yang dapat bekerja untuk secara membuta-tuli di pihak syaitan manusia.Para pemimpin seperti ini perlu dimanjakan dan dibujuk-bujuk supaya menjadi terpukau dan menurut sahaja kehendak sang Dajjal.Kakitangan Dajjal tidak akan menemui Pak Mat yang menjual air tebu ditepi jalan untuk program memecahbelahkan umat Melayu beragama Islam atau Mak Bedah yang menjual pinggan mangkuk di Malim Nawar bagi usaha 'inter-religious faith' yang sebenarnya menghentam agama Islam semata.Adalah amat merugikan jika Dajjal menghantar para pencacainya kepada mat-mat rempit yang bersidai di Central Square di Sungai Petani.Lebih baik duit peruntukan itu ditabur kepada para pelacur kelas atasan untuk dihantar kepada para pemimpin Melayu supaya dapat diugut (blackmail) untuk menurut apa jua arahan Para Elit Dajjal.

Bagi yang mempelajari segala jenis konspirasi sang Dajjal, mula meneka-neka adakah mereka ini berjawatan Mason Melayu.

Soalannya sekarang,adakah ketiga-tiga manusia ini adalah Mason?

Jawapan kadangkala tidak menjawab persoalan yang ditanya.Jawapan kadangkala tidak membantu,malah menyusahkan,memecahbelahkan dan menghala si pengharap jawapan tadi ke arah kebinasaan.KADANGKALA LEBIH BAIK TIDAK MENGETAHUI DARIMENGETAHUI.Jika pengetahuan itu tidak mampu digunakan dengan baik,mungkin ia akan membinasakan orang yang punya pengetahuan tadi.

Kita tidak perlukan jawapannya sekarang.Walaupun salah seorang,atau kesemuanya adalah Mason Melayu yang bertopengkan Islam,namun itu bukanlah tujuan kita.Tujuan kita di sini adalah untuk memahami perjalanan The Hidden Hand untuk mencatur arah sosio-politik Melayu sama ada sebetulnya Islam atau hanya Islam pada namanya sahaja.Tujuan kita adalah untuk mengambil manfaat dari semua percaturan The Hidden Hand ke atas kita.Dengan kata lain,apabila racun disuapkan ke dalam mulut kita,kita dapat mengubahnya menjadi madu yang amat manis,segar lagi menyihatkan.

Dr. Mahathir adalah seorang Melayu yang mempunyai karisma dalam bidang pentadbiran,percaturan ekonomi dan pembangunan.Tidak sia-sia beliau digelar Bapa Pembangunan.Jika beliau adalah seorang diktator,ya...beliau adalah seorang diktator Melayu yang berjaya membawa orang-orang Melayu menyedut bau penghawa dingin di dalam KLCC dan LRT.Putrajaya,adalah nama ibukota kerajaannya yang baru sebagaimana kerajaan Mala-Khmer memindahkan ibukota mereka ke Angkor pada masa-masa yang lalu.

Tidak dinafikan segala sumbangan beliau dalam arena material dan kebendaan di Malaysia.Jika tidak asbab inisiatif beliau,Malaysia mungkin lebih lambat atau tiada langsung untuk mempunyai industri kereta sendiri.Orang Melayu yang disangka tidak mampu membuat apa-apa walaupun sebatang jarum telah mampu mengeluarkan kereta sendiri.Kesampingkan pesimis-pesimis yang berkata itu dan ini.Jepun yang dikagumi mereka itu sebenarnya bermula sebagai penciplak dan peniru paling licik dan profesional.Teknologi Jepun yang menjadikannya hebat kini bermula dari kaedah meniru ciptaan orang-orang Barat seterusnya membaikinya sedikit demi sedikit.

Malangnya,beliau seorang yang 'lack of manner' dalam bidang pembangunan insan dan agama.Beliau bukanlah orang yang boleh disebut-sebut telah mencipta sejarah dalam arena kemajuan agama secara hakikatnya di Malaysia.Malah beliau telah dikutuk-kutuk dan dituduh mempersendakan janggut nabi dan memecat mufti dan menangkap ulama yang tidak menyetujui dasar mengabaikan agama sendiri oleh beliau.Di zaman beliau,semua media dikawal dengan sebaiknya.SEmua orang termasuk kawan dan lawan merasa gerun dengan karisma kediktatoran beliau.Kaum-kaum lain juga hanya berani berbisik di dalam kelambu mengenai isu Ketuanan Melayu dan DEB.Tidak seperti hari ini apabila Ketua Neo-Chauvinist Marxisme di Pulau Pinang mengumumkan DEB akan dihapuskan segera secara terbuka dan berani.Dalam kes lain,perbuatan mengangkat keris sahaja dikatakan mengancam kaum lain.Jika ini terjadi di era Dr. Mahathir,sudah tentu orang ini akan 'layak digelek ditengah jalan'.

Katakan saya ialah Dajjal The Antichrist.Sudah tentu saya perlu memerhatikan pemimpin ini supaya dapat dibujuk-bujuk untuk menerima Program Mengabaikan Agama Sendiri dan Mempersendakan Hukum Allah.Suntikkan dia dengan dana-dana yang besar-besar,beri dia penasihat dari kalangan Yahudi atau Neo-Christian supaya dia tidak jauh dari landasan yang ditetapkan.

Jika saya seorang pengkaji konspirasi di Malaysia pula,apabila seorang telah membisikkan ke telinga saya,bahawa Mahathir Mohamad adalah seorang Mason,sudah tentu kepercayaan saya terhadap maklumat baru ini mencapai tahap sebanyak 95%.Dia hanya menyuapkan pembangunan semata,menghina janggut nabi,menggalakkan lahirnya para Modenis Melayu-Islam yang keliru dan sesat seperti Sister In Islam dan Astora Jabat yang rela melacurkan agama demi sesuap nasi dan bersikap pesimis terhadap hukum Allah s.w.t.Apakah sumbangan Mahathir kepada umat Islam?Jakim?Ahh...Jakim hanyalah topeng sahaja.Kemajuan Islam yang bagaimana dijana oleh si JAKIM ini?SEmakin lama si JAKIM ini bernafas,selagi itulah agama dikurung didalam surau,masjid dan pejabat agama.Ya,ada juga peneraju JAKIM ini ikhlas tetapi jika diuji dengan pasir yang ditabur di dalam periuk nasi mereka,adakah mereka rela berkorban atas nama agama atau merayu pasir tadi dibuang dari periuk nasi tadi?Hipokrit,mungkin itulah pandangan saya sebagai pengkaji konspirasi di Malaysia.

Tetapi ada cara lain yang lebih bermakna bagi menangani seorang 'Mason' tegar seperti Dr. Mahathir Mohamad ini.

Kita lihat manusia malang bernama Anwar Ibrahim ini.Kisahnya amat sedih lagi menyayat hati.Beliau seorang yang penuh karisma sebagai pemimpin pelajar,peneraju kesatuan dan pertubuhan,amir gerakan yang punya visi dan misi yang mantap.Percakapannya memukau,gerak tubuhnya kena dengan situasi dan auranya begitu menyilaukan.Beliau pada mulanya berjuang di dalam ABIM,sebuah NGO berteraskan perjuangan islah agama namun segan untuk 'menikah' dengan PAS,sebuah gerakan Islam berteraskan politik.Ini kerana percaturan beliau yang selama ini dimpikan ialah;memasuki UMNO yang diketahui umum sebahagian besar gerakan islah agama sebagai organisasi sekular yang sakit,memulihkan dari dalam,menerajuinya dan mungkin...menggabungkannya dengan ABIM dan PAS.Sungguh indah percaturan manusia bernama Anwar Ibrahim ini,kalau benar seperti yang dimpikannya maka begitu suci niatnya untuk memulihkan penyakit UMNO yang membarah dan berdarah.Betapa manisnya umat Islam jika cita-citanya tercapai.

Namun,panas yang disangka hingga ke petang,rupa-rupanya hujan di tengah hari.

Beliau berjaya menyusup ke dalam Umno.Plannya yang pertama tercapai.Maka selepas itu beliau berjaya menaiki puncak demi puncak hingga menjawat Timbalan Perdana Menteri.Di masa-masa kegemilangan beliau,Malaysia menikmati zaman Harimau Ekonomi.Siasah pentadbiran dan ekonomi beliau tidak kalah dengan Dr. Mahathir.Gandingan dua insan Melayu yang bijak pandai ini menghasilkan keajaiban sebentar,sebelum The Hidden Hand menghantar George Soros menyerang ekonomi Harimau-harimau Asia Tenggara.Istilah 'spekulasi' mendadak semakin popular hingga Pok Nik Hasse di Lata Buaya di Kelantan dapat menyebutnya dengan fasih.Selepas itu,seolah-olah dirancang,satu demi satu nasib malang hinggap di bahu beliau.

Anwar telah dituduh dengan pelbagai tuduhan yang pelik-pelik.Pada masa inilah beliau diberi jawatan Peliwat Negara buat pertama kalinya.Satu tilam tanpa cadar terpaksa diusung untuk membuktikan kesalahan beliau.Nasib baiklah tidak diusung sekali Tivoli Villa tempat tilam tadi bersemayam.Anwar bingkas mempertahankan dirinya.Beliau mengambil jalan revolusi.Road show dan demonstrasi jalanan.Dan Mahathir punya alasan yang cukup untuk menangkap Anwar dan menyumbatnya ke penjara.JIka Anwar Ibrahim duduk diam dan bersikap tawaduk dan 'defensive' apakah jalan Mahathir untuk memenjaranya?FIKIRKAN RAHSIA INI.

Di dalam penjara,Anwar Ibrahim telah menerima tamparan yang paling hebat dalam hidupnya.Dari orang No.2 dalam negara jatuh mendadak ke seorang banduan dan yang paling menyedihkan dituduh sebagai peliwat.Hina sehina-hinanya.Jika Anwar seorang manusia biasa yang punya perasaan,sudah tentu ini amat-amat menekan beliau.Adakalanya ketika waktu-waktu yang membosankan di penjara,beliau mengalami trauma yang amat dasyat.Dibogelkan dan dipukul.Dan 1001 azab yang ditimpakan ke atasnya,walaupun dia pernah berjasa memajukan universiti dan pendidikan anak-anak polis yang memukulnya tadi,itu bukan persoalannya sekarang.

Jika saya seorang yang bergelar Dajjal The Antichrist,inilah masanya untuk bertindak.Saya akan menghantar para pencacai saya untuk menemui Anwar di penjara.Para pencacai saya akan bertanya khabar dengan Anwar dan memberikan kata-kata semangat.Para pencacai saya juga akan menaburkan janji-janji manis kepada Anwar jika dia dibebaskan nanti.Anwar Ibrahim akan dibantu dari segi kewangan dan diberi pekerjaan.Saya akan mengagak,sudah tentu Anwar akan ter'mindcontrol' dengan sendirinya apabila dihipnosis oleh pakar mindcontrol saya.Teorinya tidak susah,orang seperti Anwar yang dibenci oleh umat Melayu (media massa dikawal oleh seorang kuli saya yang lain,maka Anwar telah dipromosi secara besar-besaran kepada umat Melayu sebagai pengkhianat dan peliwat) akan merasakan orang-orang yang datang ini adalah sahabat sejati yang menolong ketika susah.Anwar dalam keadaan begini berada dalam kondisi yang amat lemah.Moral dan semangatnya amat lemah.Kekecewaan,kesedihan dan rasa marah yang dasyat pasti menguasai diri.Di masa inilah yang sesuai untuk saya cucukkan jarum.Anwar perlukan sokongan di masa ini.Saya takkan biarkan musuh-musuh saya dari kalangan pengikut agama Allah atau para ulama datang menemui Anwar dan mengatasi para pencacai saya.Tetapi saya tahu saya ada kelebihan yang tersendiri.Memanglah ada penyokong dia yang datang memberikan sokongan dan kata-kata semangat termasuk ahli keluarganya,namun manusia tidak kenyang dengan hanya makan kata-kata semangat.Hahaha...mereka tidak boleh mengatasi kunjungan orang-orang suruhan saya.Mereka datang bukan dengan tangan kosong,tetapi janji-janji benar tentang dana-dana dan pekerjaan yang akan diberikan kepada Anwar selepas keluar dari penjara.Anwar sudah tentu tidak boleh mengharapkan para penyokongnya yang miskin dan papa kedana itu untuk mencarikannya pekerjaan.Dia musuh No. 1 negara sekarang.Adakah Anwar akan terhegeh-hegeh membeli Utusan Melayu atau The Star untuk membuka halaman iklaneka mencari pekerjaan bagi menyara dirinya dan keluarganya?Fikirkan.Strategi bijak saya ini akan mengena.Saya ialah Dajjal,Manusia Bijak.Siapa boleh lawan saya dalam hal kawalan minda dan seni mempengaruhi manusia??Siapa Dale Carnegie?Anthony Robbins?Neuro-Linguistic Programming?Itu semua sampah!Rubbish!Seni mindcontrol saya lebih dasyat!

Setelah keluar dari penjara,Anwar akan bertugas sebagai penceramah di universiti-unversiti luar negara.Kami para Elit akan melayan beliau dengan baik.Biar dia jauh hati dengan bangsanya sendiri yang menghina dan menjatuhkannya ke dalam lubang tandas penghinaan paling keji dalam sejarah hidupnya.Kami akan bentuk mindanya supaya apabila dia kembali menjadi pemimpin di negaranya,dia akan kurang sensitiviti terhadap agama dan bangsanya.Apabila kami akan promosikan konsep persamaan agama,dan teka...adakah Anwar akan menuruti langkah kami?


Jika saya seorang pengkaji konspirasi di Malaysia pula,apabila seorang telah membisikkan ke telinga saya,bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang Mason,sudah tentu kepercayaan saya terhadap maklumat baru ini mencapai tahap sebanyak 95%.Logo Parti Keadilan berlambangkan 'mata satu' lambang Dajjal The Antichrist.Anwar menyambut baik 'inter-religious dialogue' yang sebenarnya menghentam Islam sahaja.Nama Allah boleh dipakai penganut agama lain.Jadi mereka boleh mengukir kalimah Allah di dalam gereja,kuil dan tokong.Anwar selalu ke luar negara dan menghadiri majlis-majlis para pengikut Dajjal.Hak-hak Melayu-Islam semakin lama semakin diperkosa di bawah order Anwar.Al-Gore sudah tentu idola Anwar.HIdup Anwar kini dikelilingi Yahudi dan Nasrani yang menaburkan hartabenda ke atasnya.Jerusalem Post menabalkan Anwar sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia,apa maknanya itu?Ya..ini bukti konkrit Anwar adalah seorang Mason.Misinya hanya mahu berkuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia,selepas itu mungkin dia menjadi boneka atau digantikan dengan Mason yang lebih sadis.

Namun sebenarnya ada cara lain yang lebih bermakna untuk menangani seorang 'Mason' seperti Anwar Ibrahim.

Kita beralih pula dengan seorang lagi pemimpin Melayu.Beliau bergelar Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.Beliau berjuang atas nama agama Islam.Beliau bukan sahaja dilihat sebagai seorang pemimpin politik,tetapi seorang pemimpin spiritual.Beliau mempunyai visi untuk menubuhkan negara Islam yang menegakkan hukum Allah di Malaysia.Tiada apa lagi yang dapat di ulas berkenaan manusia bernama Nik Aziz ini.Dia bukan seorang pemimpin negara.Dia hanya ustaz biasa yang bergelar Mursyidul Am Pas.itu sahaja.Noktah.

JIka saya seorang yang bergelar Dajjal The Antichrist,saya akan menggunakan taktik seperti yang dikenakan ke atas Mahathir.Saya akan dekati Nik Aziz ini.Bagaimana saya mahu dekati dia?Dia seorang yang berlatarbelakangkan agama.Haha...tidak susah.Malah amat senang sekali.Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya.Saya akan menghantar para orientalis yang hebat ilmu agamanya,hafiz dan fasih dalam pelbagai disiplin agama Islam.Mereka saya pastikan memakai serban besar-besar dan jubah-jubah.Mulut mesti sentiasa bergerak-gerak,berzikir mengingati musuh No .1 saya (Allah) kononnya...huhuhu.Nik Aziz akan didoktrin secara senyap-senyap.Dia semakin tua.Sudah pasti tekanan kerja makin tinggi kerana keupayaan dia makin melemah.Saya biarkan dia mengeluarkan kenyataan yang pelik-pelik.Saya biarkan dia menerajui Pas supaya umat Islam tidak bersatu.Saya biarkan dia mencorakkan Pas sebagai sebuah parti Islam yang agresif.Dia akan kafir-mengkafirkan saudara sendiri dalam Umno jadi orang Islam dalam Umno akan jauh hati dengan Pas dan semakin benci dengan Pas dan Hukum Allah nya.Jadi biarlah Umno dengan fahaman Sekularnya dan tidak lagi mahu berjinak-jinak dengan ajaran Islam secara keseluruhan.Biarkan si Luncai terjun dengan labu-labunya...biarkan...biarkan.Nik Aziz semakin tua,dan semakin nyanyuk hehehe...lepas itu saya akan kawal fikirannya supaya lebih banyak mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang pelik-pelik dan akhirnya bertentangan dengan Islam sendiri.Akhirnya parti Pas akan dicop Parti Ajaran Sesat disebabkan gelagat Nik Aziz tadi yang sudah nyanyuk.Saya akan pastikan dia tidak menyetujui apa jua cadangan menyatupadukan umat Islam di dalam Umno dan Pas.Saya akan jadikan Pas itu seolah-olah Sunnah dan Umno itu Syiah.Tidak mustahil orang-orang Pas dan Umno akan bercakaran dan berbunuhan sesama sendiri seperti yang berlaku kepada pengikut Sunnah dan Syiah di negara-negara Timur Tengah,India,Iran atau Pakistan.


Jika saya seorang pengkaji konspirasi di Malaysia pula,apabila seorang telah membisikkan ke telinga saya,bahawa Nik Aziz Nik Mat adalah seorang Mason,kepercayaan saya terhadap maklumat baru ini mencapai tahap sebanyak 75%.Kenapa?Sebab dialah Parti Pas banyak mendapat susah sekarang.Bila Pas nak muzakarah dengan Umno,kenapa si tua ni tak sungguh-sungguh?Bila gagal,boleh kutuk-kutuk Umno pula.Bila Hadi Awang nak buat Kerajaan Perpaduan,si tua ni lagi yang buat masalah.Agaknya dia anggap orang Umno ni ibarat najis anjing.Tidak boleh disentuh langsung.Haram.Nama Allah boleh dipakai oleh paderi gereja?Biar betul si tua ni.Pelik dan semakin pelik.Amat teruk penghinaan dia terhadap ahli Umno.Tidak beragak langsung.Mengapa dia tidak memilih imej pemimpin berakhlak mulia dan sopan sebaliknya memilih untuk bermulut celupar dan menjauhkan lagi hidayah kepada orang Umno kepada agama Islam sendiri?Betul-betul pening dengan si bangka ini.

Sebenarnya ada cara yang bermakna untuk menangani seorang 'Mason' bernama Nik Aziz Nik Mat ini.


Ketiga-tiga manusia ini masih menerajui organisasi masing-masing kecuali yang pertama.Ketiga-tiga mereka bertanggungjawab dengan persoalan;mengapa tidak duduk berbincang dan bersatu sahaja?Ketiga-tiganya telah memotong kek perpaduan Melayu-Islam kepada tiga bahagian.Tiga bahagian ini cukup untuk menghuruharakan Melayu yang memiliki dilemanya sendiri dipanggil Dilema Melayu.Tiga bahagian ini cukup menserabutkan kesatuan Melayu sehingga Dajjal Komunis selesa menaiki takhta pemerintahan,menggalakkan industri babi dan arak dengan selesa.Mengapa tidak duduk berbincang dan bersatu sahaja?

Mari kita main permainan teka-meneka.JIka Mahathir adalah Mason,Anwar adalah orang yang mahu diperangkap oleh Mahathir supaya dapat dikawal sehingga menjadi Mason seperti dirinya.JIka Anwar adalah Mason dan Mahathir bukan,ini sesuatu yang bodoh bagi The Hidden Hand.Lebih baik me'Mason'kan Mahathir dahulu,kerana dia lebih dahulu mendaki takhta kerajaan.Anwar tidak akan menjadi Mason yang bersusah payah mendaki takhta sehingga akhirnya gagal.Mason perlu berjaya dengan mudah.Lihat senarai presiden Amerika.Berapa ramai yang menjadi Mason?Berapa ramai yang tidak?Dan Nik Aziz.

Jika dia seorang Mason,ini adalah sesuatu yang istimewa.Dan unik.Hanya teori Thesis dan Antithesis boleh menjawab mengapa Nik Aziz ditahbiskan di sebuah Lodge Mason.Bodohla The Hidden Hand jika membiarkan para pejuang Islam berjuang dengan selesa dan selamat.Mereka akan diuji.Adakah benar-benar mahu berkorban atas nama Allah s.w.t.Atau hanya menjaga periuk nasi sendiri.

Sekarang mari kita muhasabah diri kita.MENGAPA KITA SELALU BERSANGKA BURUK DENGAN SAUDARA KITA YANG MENGANUT AGAMA YANG SAMA DENGAN KITA??

Cara yang lebih bermakna untuk menangani persoalan adakah mereka semua ini adalah Mason,ialah dengan KEMBALI KEPADA PENCIPTA MEREKA SENDIRI.

Mereka berbangsa Melayu dan beragama Islam.Tidak pula Mahathir si Mahafiraun menyembah patung Hindu atau mengisytiharkan dirinya murtad.Kita tahu dia seorang Islam seperti kita.Jangan persoalkan imannya.Itu urusan Tuhan.

Dan tidak pula terang-terang si Anwar Peliwat Negara mengaku dirinya hamba Dajjal Amerika yang setia dengan misi mahu menghancurkan Islam dari dalam,sebagai ganti misi untuk menghancurkan Umno dari dalam.Tiada.Anwar seorang Islam seperti kita.Isteri dan anak-anak perempuannya bertudung kemas.Tidak pula terlihat gambar Nurul Izzah berparti di disko sambil memakai tube,skirt pendek yang menghairahkan sambil memegang Tiger Beer dengan posing yang ceria.Tetapi anak-anak pemimpin kerajaan acapkali 'terkantoi' dengan foto-foto yang memalukan.

Anwar seorang Islam seperti kita.Jangan ragu.

Nik Aziz?Tidak perlu diulas.Jika diulas,ini namanya pembaziran

Wahai manusia yang mengaku Islam,

Justeru itu,tidak bolehkah kita berdoa dan bermunajat ramai-ramai sebagai saudara seIslam kepada mereka,dengan hati penuh tulus ikhlas...mendoakan keselamatan mereka dan tetap dalam iman.Hindarkan mereka dari menjadi hamba Dajjal dan Iblis.Jika kita bersangka baik dengan mereka,bukan seorang tetapi jika jutaan umat Islam bersangka baik dengan mereka dengan ikhlas...lambat laun...sekiranya Mahathir seorang Mason sejati,insyaAllah sudah pasti Allah akan menterbalikkan hatinya menjadi seorang pembela agama di akhir hayatnya.Mengapa kita terus menghina dia dengan gelaran Mahafiraun,nanti jika benarlah Mahathir Mohamad ini seorang Mason pencacai Dajjal yang namanya tertulis di dalam Lauh Mahfuz sebagai ahli Neraka Jahannam,sudah pasti dia akan menempuh jalan yang amat menyedihkan dek kerana tiada siapa yang bersangka baik,membetulkan agamanya dan mendoakannya apatah lagi mahu mengajaknya mendekati Penciptanya sendiri.Mungkin setelah berada di alam barzah,Mahathir akan menyumpah-nyumpah seluruh ahli Umno yang tidak membetulkan kesalahannya dan seluruh ahli Pas kerana bencikannya dan menjauhkan diri darinya.Na'uzubillah min zalik.

Tidak bolehkah kita sebagai saudara seIslam kepada insan bernama Anwar Ibrahim,mendoakan dia supaya terhindar dari pujukrayu kakitangan Dajjal Laknatullah,ditetapkan iman dan perjuangan?
Jika kita beramai-ramai bersangka baik sebagai saudara Islamnya sambil mendoakan dia tetap dalam iman,insyaAllah...Allah Azza Wa Jalla yang Maha Menjaga Hati-hati manusia,jika benarlah Anwar Ibrahim seorang Mason yang sadis maka Allah s.w.t akan menterbalikkan hatinya menjadi pejuang Islam yang tegar dan istiqamah.Anwar Ibrahim seorang anak Melayu yang penuh karisma.Amat rugi jika ribuan umat Melayu memakihamun mendoakan kecelakaannya,maka kemungkinan Anwar sebagai seorang Mason akan tetap dengan jalannya yang sesat dan selepas menggelapar kesakitan akibat sakarat...ohh...dia akan dicampak ke dalam lubang-lubang neraka yang amat panas sambil ditemani ular dan jengking akibat dosanya mengikut kata-kata kakitangan Dajjal Laknatullah.

Tidak bolehkah kita bersangka baik dengan manusia bernama Nik Aziz Nik Mat.Doakan dia teguh imannya dan sihat akal dan tubuh badannya supaya kekal berjuang di dalam Islam.Adakah kita merasa mendapat kebajikan dengan menggelar dia sebagai Nik Najis dan sebagainya.Doakan dia supaya lebih berhati-hati dalam percakapan dan menggerakkan usaha untuk mentarbiah dan mendekati ahli Umno supaya lebih faham agama mereka sendiri.Jika 1000 orang Islam mendoakan kesejahteraan Nik Aziz,insyaAllah sudah pasti 1000 oarng tadi akan mendapat manfaatnya.Masalah tidak akan selesai jika asyik mengutuk Nik Aziz,maka kita seolah-olah mendoakan dia supaya tetap di jalan sesat,jika dia sebenarnya seorang pendakyah Mason yang berpura-pura.FIKIRKANLAH.

Doakan mereka yang menerajui tiga parti terbesar orang Melayu-Islam ini supaya diberi ilham dan hidayah oleh Allah Azza Wa Jalla supaya duduk berbincang menyelesaikan pertelingkahan yang ada.JIka Mahathir...ya tidak mustahil Najib sendiri secara tiba-tiba bertukar menjadi pembela agama yang teguh,insyaAllah sudah pasti The Hidden Hand akan mendapat stroke secara tiba-tiba.JIka Anwar Ibrahim tiba-tiba membubarkan partinya dan mengajak semua penyokongnya memasuki Pas dan dikuti pula tanpa banyak soal oleh para pengikutnya,maka terkejutlah Dajjal Komunis.Akan gagallah segala perancangan laksana roket yang meletup sebelum sempat berlepas ke angkasa.

JIKA SEMUA UMAT MELAYU BERSATU DAN MENGAMALKAN ISLAM SUNGUH-SUNGGUH,MAKA AKAN TERPEKIKLAH DAJJAL DI PULAU SINGA.

Mungkin ini semua sebuah utopia,fikir sesetengah pesimis.Biarlah ia kekal sebagai utopia dan tunggulah masa dan ketikanya umat Melayu akan dihina sekali lagi,dijajah dan dihalau.Jika kebangkitan akhir zaman sepatutnya dimiliki oleh umat Melayu,tidak mustahil Tuhan akan menggantinya dengan umat yang lain.Dan umat Melayu akan dihapuskan kerana masih berdegil berpecahbelah.

Tidak ada ruginya kita bersangka baik.Tetapi memaki hamun dan berburuk sangka sudah semestinya tidak membuahkan pahala dan kebajikan.


Allah Maha Menjaga Hati-Hati Manusia.Kekuasaan di tangan-Nya.Allah Maha Kuasa.Makhluk tiada kuasa.



------------------------------------------------


Kami dapati ada sebilangan pembaca yang terkeliru maksud tersirat dari artikel ini.Nasihat kami:BACA SAMPAI HABIS.Setiap tokoh telah kami 'attach'kan dengan kutukan-kutukan oleh para pengkritik mereka.BUKAN KAMI tapi semua itu diambil dari suara-suara dalam politik.

Kami tidak mengatakan mereka adalah Mason.Judul artikel hanyalah sensasi sahaja.

Apa yang penting,moral yang dapat diambil dari artikel ini adalah:bersangka baik dengan mereka dan mendoakan mereka.Itu lebih baik.

Jika mereka sebenarnya seorang Muslim yang baik,itu adalah kelebihan.Tetapi jika mereka sebenarnya memang penipu bangsa seterusnya seorang MASON,berkat keikhlasan anda mendoakan dan bersangka baik dengan saudara seagama dengan saudara Insya Allah,Tuhan akan menterbalikkan hati mereka ke jalan-Nya.Lihat,adakah mereka seorang Mason,itu tidak penting.

Inilah yang dinamakan win-win situation,dan inilah maksud kami,

"apabila racun disuapkan ke dalam mulut kita,kita dapat mengubahnya menjadi madu yang amat manis,segar lagi menyihatkan"

FIKIRKAN SEMULA.

Tuesday, August 17, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Jalan-Jalan Syurga

Assalamualaikum WBT

Moga cerita ini dapat memberi manfaat kepada kita.


Pada setiap Jumaat, selepas selesai menunaikan solat Jumaat, seorang Imam dan anaknya yang berumur 7 tahun akan berjalan menyusuri jalan di kota itu dan menyebarkan risalah bertajuk "Jalan-jalan Syurga" dan beberapa karya Islamik yang lain.

Pada satu Jumaat yang indah, pada ketika Imam dan anaknya itu hendak keluar seperti biasa meghulurkan risalah-risalah Islam itu, hari itu menjadi amat dingin dan hujan mulai turun.

Anak kecil itu mula membetulkan jubahnya yang masih kering dan panas dan seraya berkata "Ayah! Saya dah bersedia"

Ayahnya terkejut dan berkata "Bersedia untuk apa?". "Ayah bukankah ini masanya kita akan keluar menyampaikan risalah Allah"

"Anakku! Bukankah sejuk keadaan di luar tu dan hujan juga agak lebat"

"Ayah bukankah masih ada manusia yang akan masuk neraka walaupun ketika hujan turun"

Ayahnya menambah "Ayah tidak bersedia hendak keluar dalam keadaan cuaca sebegini"

Dengan merintih anaknya merayu "Benarkan saya pergi ayah?"

Ayahnya berasa agak ragu-ragu namun menyerahkan risalah-risalah itu kepada anaknya "Pergilah nak dan berhati-hatilah. Allah bersama-sama kamu!"

"Terima kasih Ayah" Dengan wajah bersinar-sinar anaknya itu pergi meredah hujan dan susuk tubuh kecil itu hilang dalam kelebatan hujan itu.

Anak kecil itu pun menyerahkan risalah-risalah tersebut kepada sesiapa pun yang dijumpainya. Begitu juga dia akan mengetuk setiap rumah dan memberikan risalah itu kepada penghuninya.

Setelah dua jam, hanya tinggal satu saja risalah "Jalan-jalan Syurga" ada pada tangannya. Dia berasakan tanggungjawabnya tidak akan selesai jika masih ada risalah di tangannya. Dia berpusing-pusing ke sana dan ke mari mencari siapa yang akan diserahkan risalah terakhirnya itu namun gagal.

Akhirnya dia ternampak satu rumah yang agak terperosok di jalan itu dan mula mengatur langkah menghampiri rumah itu. Apabila sampai sahaja anak itu di rumah itu, lantas ditekannya loceng rumah itu sekali. Ditunggunya sebentar dan ditekan sekali lagi namun tiada jawapan. Diketuk pula pintu itu namun sekali lagi tiada jawapan. Ada sesuatu yang memegangnya daripada pergi, mungkin rumah inilah harapannya agar risalah ini diserahkan. Dia mengambil
keputusan menekan loceng sekali lagi. Akhirnya pintu rumah itu dibuka.

Berdiri di depan pintu adalah seorang perempuan dalam lingkungan 50an. Mukanya suram dan sedih. "Nak, apa yang makcik boleh bantu?"

Wajahnya bersinar-sinar seolah-olah malaikat yang turun dari langit. "Makcik, maaf saya mengganggu, saya hanya ingin menyatakan yang ALLAH amat sayangkan makcik dan sentiasa memelihara makcik. Saya datang ini hanya hendak menyerahkan risalah akhir ini dan makcik adalah orang yang paling bertuah". Dia senyum dan tunduk hormat sebelum melangkah pergi.

"Terima kasih nak dan Tuhan akan melindungi kamu" dalam nada yang lembut.

Minggu berikutnya sebelum waktu solat Jumaat bermula, seperti biasa Imam memberikan ceramahnya. Sebelum selesai dia bertanya "Ada sesiapa nak menyatakan sesuatu"

Tiba-tiba sekujur tubuh bangun dengan perlahan dan berdiri. Dia adalah perempuan separuh umur itu. "Saya rasa tiada sesiapa dalam perhimpunan ini yang kenal saya. Saya tak pernah hadir ke majlis ini walaupun sekali. Untuk pengetahuan anda, sebelum Jumaat minggu lepas saya bukan seorang Muslim. Suami saya meninggal beberapa tahun lepas dan meninggalkan saya keseorangan dalam dunia ini" Air mata mulai bergenang di kelopak matanya.

"Pada Jumaat minggu lepas saya mengambil keputusan untuk membunuh diri. Jadi saya ambil kerusi dan tali. Saya letakkan kerusi di atas tangga menghadap anak tangga menuruni. Saya ikat hujung tali di galang atas dan hujung satu lagi diketatkan di leher. Apabila tiba saat saya untuk terjun, tiba-tiba loceng rumah saya berbunyi. Saya tunggu sebentar, pada anggapan saya, siapa pun yang menekan itu akan pergi jika tidak dijawab. Kemudian ia berbunyi lagi. Kemudian saya mendengar ketukan dan loceng ditekan sekali lagi".

"Saya bertanya sekali lagi. Belum pernah pun ada orang yang tekan loceng ini setelah sekian lama. Lantas saya melonggarkan tali di leher dan terus pergi ke pintu"

"Seumur hidup saya belum pernah saya melihat anak yang comel itu. Senyumannya benar-benar ikhlas dan suaranya seperti malaikat". "Makcik, maaf saya mengganggu, saya hanya ingin menyatakan yang ALLAH amat sayangkan makcik dan sentiasa memelihara makcik" itulah kata-kata yang paling indah yang saya dengar".

"Saya melihatnya pergi kembali menyusuri hujan. Saya kemudian menutup pintu dan terus baca risalah itu setiap muka surat. Akhirnya kerusi dan tali yang hampir-hampir menyentap nyawa saya diletakkan semula ditempat asal mereka. Aku tak perlukan itu lagi".

"Lihatlah, sekarang saya sudah menjadi seorang yang bahagia, yang menjadi hamba kepada Tuhan yang satu ALLAH. Di belakang risalah terdapat alamat ini dan itulah sebabnya saya di sini hari ini. Jika tidak disebabkan malaikat kecil yang datang pada hari itu tentunya roh saya ini akan berada selama-lamanya di dalam neraka"

Tiada satu pun anak mata di masjid itu yang masih kering. Ramai pula yang berteriak dan bertakbir ALLAHUAKBAR!

Imam lantas turun dengan pantas dari mimbar lantas terus memeluk anaknya yang berada di kaki mimbar dan menangis sesungguh-sungguh hatinya.

Jumaat ini dikira Jumaat yang paling indah dalam hidupnya. Tiada anugerah yang amat besar dari apa yang dia ada pada hari ini. Iaitu anugerah yang sekarang berada di dalam pelukannya. Seorang anak yang seumpama malaikat.

Biarkanlah air mata itu menitis. Air mata itu anugerah ALLAH kepada makhlukNya yang penyayang.

Wallahu’alam.

Petikan dari BJUE BLOG

Wednesday, August 11, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Perutusan Ramadhan 2010

Assalamualaikum WBT

Di sini aku nak mengucapkan, selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua. Moga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. InsyaAllah.




Tuesday, August 3, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Most Valuable Degree

Assalamualaikum WBT

Just nak kongsi satu artikel yang aku ambil dari Yahoo! page.

Ni aku copy paste terus. Kot2 yang pakai broadband tiba-tiba slow =p.

And the most valuable college degree goes to...

By Chris Kyle

What makes a degree valuable?
-Career opportunities?
-Starting salaries?
-Time to completion?
-Versatility?

Our answer is: all of the above.

With back-to-school season in full force, we've compiled our list of Most Valuable Degrees based on these criteria.

And without further ado...the Most Valuable Degree goes to...

Winner: Bachelor's Degree in Business Administration

The most popular college degree in the world is also the best college degree. A superb pick for students looking for a versatile bachelor's degree with major earning power.

Time to completion: 4 years
Starting salary: $45,200
Mid-career salary: $73,000

Winning factor: One of the advantages of a business degree is that you're able to move into many different industries. To name just two, health care is one of the fastest growing sectors of the economy, and financeis one of the most stable.

Search for online and local Business schools!

2nd Place: Associate's Degree in Medical Assisting

The timing for earning an associate's degree in medical assisting couldn't be better. The suddenly red-hot career was highlighted in Laurence Shatkin's book Best Jobs for the 21st Century and was also named byForbes as one of the fastest growing jobs for women in 2010.

Time to completion: 18 months to 2 years
Average salary: $28,650
Potential salary: $39,970

Winning factor: Medical assisting opportunities are expected to grow an amazing 34 percent between 2008 and 2018, according to the U.S. Department of Labor.

Search for Medical Assisting schools near you!

3rd Place: Bachelor's Degree in Accounting

Accounting is often overshadowed by the more popular business degree but the salary figures are higher for this more specialized degree. And you don't need an accounting degree to know that money talks!

Time to completion: 4 years
Starting salary: $46,500
Potential salary: $77,600

Winning factor: There's a lot of opportunity for those with an accounting degree. In a recent survey of more than 500 senior finance executives, more than half of the CFOs expressed concern about a lack of qualified accountants entering the workforce, according to global accounting organization Grant Thornton.

Search for Accounting degree programs now!

4th Place: Associate's Degree in Paralegal Studies

It's hard to imagine a two-year degree with more upside than an associate's degree in paralegal studies. This extremely solid degree allows you to work for a law firm or for yourself, in whatever city or town you want in America. And the pay isn't just good; it's great.

Time to completion: 2 years
Average salary: $46,120
Potential salary: $73,450

Winning factor: Opportunities for paralegals and legal assistants are expected to grow at a healthy 28 percent clip between 2008 and 2018, according to the Department of Labor.

Search for Paralegal schools near you now!

5th Place: Bachelor's of Science in Nursing

Add job security to the long list of reasons to become a nurse. A Vanderbilt University analysis in 2009 predicted that the U.S. will have a shortage of 260,000 nurses in 2025. Find a Nursing school near you.

Time to completion: 4 years
Starting salary: $52,700
Mid-career salary: $68,200

Winning factor: Employment opportunities are expected to soar 22 percent between 2008 and 2018, with hundreds of thousands of job openings expected from retirements, according to the Department of Labor.

Search for Nursing degree programs now!

*All starting salary and mid-career salary information comes from Payscale's 2010-2011 college salary report. Average salary comes from the U.S. Department of Labor, using May 2008 median salary information, and potential salary reflects earnings by the top ten percent.



p/s: Guess what, there is no Engineering (Engineer) words in the article. Make me feels such a loser!