Friday, October 29, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Bike 250

Assalamualaikum WBT

Sekarang ni aku dah semat dalam jiwa raga aku untuk pilih antara

Naza Blade 250R


atau Kawasaki Ninja 250R (2010)


sebelum tahun 2012. Tapi buat masa sekarang ni, aku nak pakai duit buat bayar yuran sekolah. He3.

Wednesday, October 27, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

PilihanRaya

Assalamualaikum WBT

Dalam entri ni, aku takkan cerita pasal pilihanraya kecil Galas atau Batu Sapi. Aku akan biarkan Utusan, Berita Harian, Harakah, Suara Keadilan, TV1, TV2, TV3, TukarTiub, Malaysia Today dan lain-lain melakukan kerja-kerja mereka. Aku juga takkan ceritakan perihal pak cik dan mak cik menari cak pong semasa penamaan calon, perang mulut, isu tak cukup khemah untuk penyokong dan juga calon salah isi borang. Yang penting korang dengar dan fikir.


Dalam entri kali ini, aku cuma nak cerita yang aku dah berdaftar dengan SPR dan dibenarkan untuk mengundi bila-bila diperlukan. He3. Korang dah daftar ke belom?

Aku punya ADUN ialah Ustaz Mohamad Bin Daud Al-Iraqi a.k.a Ustaz Mat Iraq dari Parti PAS. Manakala aku punya Ahli Parlimen ialah YB Salahuddin Bin Ayub a.k.a Salahddin Ayub dari Parti PAS. Korang ada tahu sape ADUN dan Ahli Parlimen kawasan korang?

Aku pernah gak jumpa seorang warga Malaysia umur 40-an baru nak daftar mengundi. Huu. Pepehal pon, korang pegilah daftar mengundi kalu terserempak ngan SPR kat mana-mana ye.

Sunday, October 24, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Cerita Aku

Assalamualaikum WBT

Entri kali ini adalah berbentuk peribadi. Tiada kaitan dengan politik, semasa, sukan atau bahasa/sastera.

Esok aku kena mengurus hal-hal masuk hostel balik. Aku ingat dah habis dah, sekali ada lagi satu subjek. Digital Signal Processing. Hurm. Mungkin ini ujian untuk aku. Musibah setiap orang itu berbeza kan. Semoga aku kuat untuk menghadapi hari-hari mendatang.

Sekian.

p/s: aku kena sakit mata sebelah kanan. Sakit.

Friday, October 15, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Tak Brape Politik

Assalamualaikum WBT

Mungkin ramai yang tengah kecewa dengan blog aku. Iyelah. Dulu "core entry" aku berkisar tentang politik. Sekarang, blog ini lebih banyak berkisar tentang kisah hidup. Topik-topiknya pun tidak sekeras dulu.

Sekarang ini, aku tak brapa nak "into scene" politik ni. Sebab terlalu payah untuk difahami sepertinya aku sedang menghadap subjek "Power Electronics". Terlalu banyak tipu muslihat. Sumber-sumber sekarang pun banyak yang tidak boleh dipercayai. Jadi aku mengambil langkah bijak untuk tidak menulis (menabur fitnah) tentang politik.

Ironinya, dunia ini lebih dari politik kotor. Cuba dongak ke langit, lihat bintang-bintang dan tanya kepada sang hati dan akal, apa dan di mana bintang impian aku.

p/s: kenapa atuk, nenek dan moyang kita boleh mengajar kita tentang peribahasa, tapi kita hari ini, walaupun telah sampai ke angkasa masih tidak mampu mencipta satu peribahasa pun.

Wednesday, October 13, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Mati Sebab Bola

Assalamualaikum WBT

Terkejut beruk aku bila aku mendengar perkhabaran mengenai kematian seorang penyokong Kelantan semasa perlawanan Suku Akhir Piala Malaysia menentang Selangor di Stadium Shah Alam.



Oleh kerana aku sekarang berada di Kedah jadi aku tiada sebarang ekses kepada internet. Terpaksa aku bergegas ke Marry Brown Restaurant untuk meminjam Wi Fi. Terima kasih tauke.

Gila. Aku ingatkan kat England, German dengan Italy je yang mati akibat bola. Sekarang ni dah menular budaya 'HOOLIGANS' ini di Malaysia.

Aku rasa sikap fanatik ini tak patut langsung.


Tak wajar jugak penyokong Kelantan sahaja yang dilabelkan ganas. Aku rasa penyokong Selangor pon sama ganasnya. Sampai mati anak orang. Nasib baik la aku tak berkesempatan nak pergi ke sana. Ntah-ntah mayat tu boleh jadi aku.

Laporan lanjut di portal redworroirs.

Thursday, October 7, 2010

0 Comments
Posted in Arrangement, Art, Business

Budak Sekolah Sentap McD Waktu Rehat

Assalamulaikum wbt

Semenjak tak de kerja tetap ni, aku dah jarang naik motor walhal dialah peneman setia setiap hari aku ke ofis dulu-dulu. Tengah sangap-sangap, aku amik keputusan naik motor pegi jalan-jalan menghirup asap lori kat area subang.

Tengah-tengah aku layan angin dan asap yang menampar manja muka aku, aku terlihat suatu peristiwa yang hampir membuatkan aku hilang kawalan terhadap motor aku dan hampir menerjah ke dalam longkang. Apakah peristiwa itu?

Peristiwa itu berlaku di sebuah sekolah dan antara mereka yang terlibat adalah murid-murid darjah 3 dan 2 budak delivery boy McDonalds. Mereka dilihat membuat urusniaga jual beli di antara pintu pagar sekolah pada jam 1030 pagi iaitu waktu rehat.

Aku geleng kepala je. Budak-budak sekolah rendah sentap McDonalds waktu rehat? Aku tak boleh terima. Terkesima sebentar.

p/s: duit belanja sekolah aku seringgit sehari. lepas buat beli satay ikan harga seposen sebatang.