Friday, January 14, 2011

Sebat Tabung Masjid

Assalamualaikum WBT

Lepas solat jumaat, gua bersama rakan-rakan gua featuring Zack, Pejal dan Pidut bersidang di tangga masjid untuk berbincang akan hal-ehwal semasa. Banyak juga hal yang dibincangkan dan diputuskan. Oleh kerana gua jarang-jarang ke masjid, maka Zack yakni siak masjid, update perkembangan terbaru hal-hal masjid.

"Hang tau dak, semalam tabung besi masjid (yang ditambat kat tiang dengan rantai besi) kena curik.". Gua tergamam. Gua selalu dengar orang curi laptop dengan dompet kat masjid, tapi gua jarang sekali dengar orang sebat tabung masjid. Perasaan gua bercampur-baur - marah, sedih, kecewa dan sebagainya. Gua pasti, toyol pun tak sebat tabung masjid.

Gua rasa sudah tiba masanya untuk berbuat sesuatu agar masjid menjadi tempat yang lebih selamat. Lu orang setuju?


5 comments:

Gee said...

sebenarnye da biasa mende tu jadi. dulu ayah ngoh jage masjid klcc tu. boleh dikatakan tiap2 mggu misti duet tabung tu dicuri.. so, solution die tiap2 ari sebelum malam tu collect trus duet.

: : F U A I : : said...

setuju..tp nak buat mcm mana?

fauzan said...

oje pon xde idea.
kalu orang nak derma terus bank in akaun masjid ok x? :)

niksan said...

setuju idea raja tuk bank in terus duit. :P Tp kalau RM 1 or RM2 nak kene bank in jugak kah? :D

fauzan said...

ha3. tu r. mcm xleh pki jgk la idea tu amount duit kecik kan =p.

tabung masjid ni kena kasi kreatif kot. buat tabung besi. boleh bukak amik duit guna fingerprint bilal @ imam masjid shj. amacam? =D