Saturday, August 6, 2011

Ramadhan Di TTdI

Assalamualaikum WBT

Ramadhan tahun ni memang berbeza dengan apa yang gua lalui tahun-tahun sudah. Berbuka dan bersahur di ofis. Semua benda baru yang gua rasa. Lelah menghandle kerja dan masalah pejabat sambil berpuasa memang mencabar iman gua yang tak berapa kukuh ni.

Berbuka bersama dengan ofismate gua ni agak happening. Dia punya energy lain macam orang cakap. Sebelum tu dalam kol 4 semua muncung macam itik =p. Paling semangat bila time manager balik dan pegi bazaar Ramadhan. Semangat dia macam Malaysia layak pegi World Cup.

Jarang benar gua tinggal solat terawih berjamaah, sekarang ni baru masuk 6 Ramadhan, dah 3 kali gua solat terawih sendirian. Rasa rugi pun ada tak dapat berjamaah, tapi tak pe, janji buat, ye dak?

Pepehal pon, gua bakal merasa Aidilfitri di perantauan tahun ni. Gua ingat nak buat ucapan kat TV3 la. Boleh tak?

5 comments:

aMeL said...

Salam..

Kita macam serupa. Jom pergi beraya kalau kita hidup lagi malam raya pertama nanti?

fauzan said...

salam... boleh je... aku keje malam raya... hu3. lepak ttdi la jom =p

Gee said...

eh. tak balik kampung ke? xmeriah laa cani

fauzan said...

yupz... tak balik. hu3. xpelah. nnt soh ayah bwat open house =)

ain said...

sama la kite..bersahur n berbuka di office... huhuh